Bewegen en Sauna

Bewegen en Sauna


** Binnenkort in combinatie met de Lifestyle afslank programma's, houdt deze website in de gaten **


Het belang van bewegen

Bewegen heeft grote voordelen voor de gezondheid voor jong en oud. Je gaat je beter voelen en er beter uitzien. Ook presteer je beter op het werk doordat je werkt aan je lichaamshouding en het fysieke uithoudingsvermogen.

 

Lichaamsbeweging zoals zwemmen verminderd risico’s op hart en vaatziekten en bewegen kan mensen helpen beter met stress en angstgevoelens om te gaan. Daarnaast geven steeds meer onderzoeken aan dat geregelde lichaamsbeweging het geestelijke verouderingsproces kan afremmen.


Positief effect saunaronde

Recent onderzoek heeft uitgewezen dat een bezoek aan de sauna een zeer positief effect heeft op de prestatie van sporters. Dat geldt voor topsporters, maar natuurlijk ook voor mensen die puur voor hun plezier of gezondheid sporten. De doorbloeding van het lichaam en het ademhalingsvermogen worden in de sauna gestimuleerd wat zorgt voor een beter uithoudingsvermogen. Het opwarmen en zweten van het lichaam zorgt voor sneller herstel van pijnlijke spieren.

 

Door vanuit de sauna een rondje in de frisse buitenlucht te lopen neemt men een zogenoemd ‘luchtbad’. De buitenlucht koelt de longen af en om verder af te koelen gebruik je bijvoorbeeld de stortdouche. De afwisseling van transpiratie met afkoelen zorgt bovendien voor een grondige reiniging van de huid. Daarbij wordt tevens de celvernieuwing gestimuleerd. Naast deze voordelen is een saunaronde vooral ontspannend, want zeg nou zelf, hoe heerlijk is het om je sportsessie af te sluiten met een complete saunaronde? Inclusief zoutsteensauna, stoombad, opgietingen, dompelbad en meer!